Pronumele si Adjectivul Posesiv in Limba Germana - Prezentare Generala

În limba germană, spre deosebire de cea românâ, pronumele posesiv adjectival-echivalentul adjectivului posesiv din limba română, se pune înaintea substantivului care rămâne nearticulat:

Exemplu: mein Hund-câinele meu.
Rădăcinile adjectivului posesiv („ mein-„,”dein-„, „sein-„ , „ ihr-„ , „unser-„, ‚euer-„ ,si „Ihr-„) arată cine este posesorul.”Euer-„ pierde e-ul neaccentuat atunci când primeşte o terminație ( ex: eure Freunde.)

Declinarea pronumelui posesiv respectă regulile declinării articolelor EIN, KEIN.
Exemple:

Tom, sind das deine Schuhe?( Tom, sunt aceştia pantofii tăi?) –adj. posesiv

–Ja, das sind meine.( Da, sunt ai mei)- pronume posesiv

Ist das der Kuli deiner Schwester?( Este acesta stiloul surorii tale?)-adj.posesiv

- Ja, es ist ihrer.( Da, este al ei)-pronume posesiv.


În funcție de genul, numărul şi cazul substantivului pe care îl determină ( în fața căruia stă), adjectivul posesiv are terminații diferite. Vezi Declinarea Pronumelor si Adjectivelor Posesive.
Pronumele posesiv masculin este identic cu cel neutru.
Exemplu: Masculin: mein Hund ( câinele meu)- Neutru: mein Haus ( casa mea)
Pronumele posesiv feminin este identic cu cel plural.
Exemplu: Feminin: meine Katze(pisica mea)- Plural: meine Tiere ( animalele mele)
Pronumele posesiv la plural are aceeaşi formă pentru toate genurile.
Exemple:
Masculin: mein Hund(câinele meu)-Plural: meine Hunde ( câinii mei)

Feminin : meine Katze ( pisica mea)-Plural: meine Katzen(pisicile mele)

Neutru: mein Haus( casa mea)- Plural : meine Häuser ( casele mele)

Keywords:
Lectii Limba Germana Online Gratuit - Gramatica, Exercitii, Vocabular, Dialoguri Text & Pronuntie Audio pentru Copii, Incepatori, Mediu, Avansati, Fara Profesor. Cursuri, Traduceri, Conversatii, Translator German-Roman, Roman-German, limba germana, gratis, gratuit, conversatie, tutoriale, rapid, invata mp3, video, invata limba germana pe internet singur, nemteasca, muzica, cultura, filme, carti, dictionar, dictionare germane, nemtesti, atractii germania, mancare, personalitati, ciatate, bani, munca, job, job-uri, locuri de munca germania, anunturi germani, berlin, retete, radiouri, radio, teorie si practica, masini, iefine, locuinte, case, apartamente.
Mai nouă Mai veche
Participați la conversație (0)
Trimiteți un comentariu
comment url